Onlajn supervizijski sastanak 10.3.2021.

  nedelja, 14. mart 2021.

Posredstvom Zoom platforme, u Republičkom zavodu za socijalnu zaštitu je 10. marta 2021. godine održan onlajn supervizijski sastanak na kome su učestvovali supervizori i voditelji slučaja iz centara za socijalni rad Zvezdara, Zemun. Mladenovac, Sopot, Surčin, i Rakovica, a iz tehničkih razloga Stari grad nije mogao da se priključi.

Problem na kome se radilo je: Porodično-pravna zaštita deteta, odnosno  rad na zaštiti deteta u postupcima određivanja modela viđanja deteta sa roditeljem sa kojim ne živi- kroz prizmu umanjenja rizika u kontaktima deteta sa roditeljem u kontrolisanim uslovima.

Supervizijsko pitanje koje je obrađeno je: Na koji način integrisati procenu kvaliteta odnosa deteta sa ocem u razmatranju drugačijeg modela viđenja, ili, na osnovu procene, pokrenuti postupak za zaštitu prava deteta, odnosno postupak lišenja roditeljskog prava oca, imajući u vidu prepoznate rizike u kontaktima, ali uz uvažavanje mišljenje veštaka koje u suprotnosti sa mišljenjem Organa starateljstva.

Zaključak: Nesigurnost u donošenju odluke iz pozicije praćenja viđanja u kontrolisanim uslovima u ovom slučaju je rezultat nemanja dovoljno podataka, sem opservacionih, a koji su nam neophodni da bi donosili kvalifikovane i kvalitetne odluke vezane za postupke i intervencije kojima će biti obezbeđena za prava i najbolji interes deteta.

Različitost u viđenju procene roditeljskih kapaciteta od strane sudskih veštaka i stručnjaka centra za socijalni rad ne podrazumeva pasivan odnos organa starateljstva u odnosu na drugačije viđenje sudskih veštaka. Naprotiv, organ starateljstva je aktivni učesnik u procesu zaštite korisnika, u ovom slučaju deteta i ima pravo prigovora i žalbe u odnosu na neslaganje sa nalazom veštaka.

 Kod stručnjaka, koji angažovano rade na zahtevnim i izuzetno teškim predmetima, moguće je da se oseti doživljaj pritiska, koji i postoji od strane predstavnika pojedinih saradničkih sistema, zastupnika itd. Postoje  različiti vidovi „pritiska“ njihov intenzitet i kontinuitet može se posmatrati u relaciji nezadovoljene potrebe “druge strane“ za čiju uzročnost, da bi se radilo na njenom prevazilaženju ili umanjenju potrebno je u ovakvim situacijama imati više podataka, vezanih za život, navike i stavove korisnika uopšte.