Округли сто са ЦСР из Централне и Западне Србије - септембар 2025.

  среда, 1. октобар 2025.

У сали Републичког завода за социјалну заштиту у Београду је 29.09.2025. године одржан супервизијски састанак са супервизорима из центара за социјани рад: Јагодина, Лозница, Параћин, Осечина, Љубовија и Мали Зворник.

Супервизијско питање припремљено за овај састанак је било везано за заштиту детета у високо конфликтном разводу где постоје елементи партнерског насиља.

Међутим, у складу са питањима која су била формулисана за претходне супервизијске састанке, као и дискусија која се водила током супервизије, указали су на потребу да се разговара о улози супервизора у предметима које воде водитељи случаја, а супервизор је у функцији мониторинга рада на случају. Недовољан број стручних радника, као и још увек „нови“ информациони систем СОЗИС, у којем на предмету раде и водитељ случаја и супервизор, доносе нове изазове за реализацију интерног супервизијског процеса у центру за социјални рад.

Иако супервизија психосоцијалног рада подразумева јасну поделу одговорности (супервизор је одговоран за супервизијски процес, а водитељ случаја за рад са корисником) актуелна ситуација у центрима за социјални рад је другачија и супервизија се своди на „контролу“ радног процеса кроз фазе стручног поступка. На овај начин супервизија преузима функцију надзора над стручним радом, а супервизор је одговоран за рад са корисником свог супервизанта, те је супервизија све удаљенија од интегративног модела који је требало да буде заступљен у Републици Србији увођењем метода вођења случаја. Интегративни модел подразумева ТРИ функције супервизије: административну која подразумева мониторинг радног процеса и представља основ за планирање развоја сваког супервизанта, едукативну која подстиче образовни развој стручњака, у складу са концептом доживотног учења и подржавајућу која превенира професионално сагоревање и омогућава рад стручњака са корисницима који имају тешке и сложене проблеме.

Приказ случаја је коришћен као пример на којем су учесници у малим групама радили мониторинг у улози супервизора у различитим фазама стручног поступка.

Закључак је да недостатак времена због преоптерећености стручних радника (уз напомену да су веома ретке ситуације да супервизор није истовремено и водитељ случаја) скоро да онемогућава реализацију супервизијског процеса у делу едукативне и подржавајуће функције, те се она одвија само кроз врло формализован процес мониторинга над многобројним предметима, што је своди на улогу контроле или надзора над стручним радом, упитног квалитета.

Супервизијски извештаји

Прикажи све извештаје >>

База акредитованих програма обуке

Најаве реализација акредитованих програма обуке

Породични сарадник

Тагови