Супервизијска подршка за ЦСР из групе Београд 2 - октобар 2022.

  уторак, 18. октобар 2022.

У Републичком заводу за социјалну заштиту одржан је, оквиру екстерне групне супервизије, 13.10.2023. супервизијски састанак са супервизорима и водитељимa случаја групе центара за социјални рад Београд 2.

Супервизијско питање које је обрађено на овој сесији у оквиру теме пост-институционална заштита одраслог, тешко сарадљивог корисника било је: На који начин реализовати смештај корисника с обзиром на амбивалентност у односу на збрињавање, јер је већ једном био у дому?

Проблеми на које су наилазили стручњаци су: несарадљивост корисника, непримерено понашање према стручним радницима центра, постојање оправданости и сврхе старатељске заштите, која врста установе може одговорити на комплексне захтеве збрињавања оваквог корисника и које даље мере предузимати у случају немогућности збрињавања у установу социјалне заштите?

Дискусија, на овој супервизији се водила око следећих кључних тачака:

  • Корисник на смештају, сарадња са члановима породице, контакт са установом за смештај, Циљ сарадње, Тим...? Информисаност корисника;
  • Припрема, благовременост и значај стварања сарадничког односа са корисником на самом почетку (покушај избегавање пута којим се теже иде)
  • Процена, недобровољни корисник, природа понашања корисника, покретачи таквог понашања,  усмереност ка циљу, кога укључити у израду плана заштите?
  • Динамика и садржај плана; Породична конференција (?) Могући исходи?
  • Резервни план;
  • Поступак препознавања потреба и поштовање концепта људских права;

Почетна дискусија у групи, била је у правцу покретања поступка за оцену пословне способности са очекиваним исходом лишења.

Закључак

Заснивање сарадничког односа на самом почетку, информисани пристанак (којим је и смештен у приватни дом,) први је корак у раду са корисником и у значајној мери олакшава све касније интервенције и целокупан рад са корисником.

За успешну реинтеграцију важно је направити план реинтеграције, или план повратка, заједно са корисником и установом у којој борави, план у коме ће бити сагледани сви потребни услови за прихват, релације међу члановима породице, ризици и снаге, као и ресурси и капацитети свих важних особа за корисника - квалитетна поновна процена.

Старатељска заштита, у овом тренутку, и оправданост таквог приступа у светлу поштовања концепта људских права, постојећег тренда у овим поступцима за оцену пословне способности, налаза и мишљења лекара не би резултирала лишењем, а и питање је шта би се корисно  добило тиме.

Овде је реч о недобровољном, тешко сарадљивом кориснику.

У раду са овим корисницима, поред препознавања природе оваквих понашања, онога што га чини тешким, треба детектовати и покретаче оваквог понашања, односно која то потреба“ ради“ код корисника  и чије незадовољење га чини таквим, тешким и несарадљивим.

На нама стручњацима је да препознамо покретаче таквог понашања, природу самог корисника, доминирајуће тенденције (какав је он) и из угла корисника, из његове перспективе, тј. потребе коју смо препознали, заједно са њим, радимо на позитивној промени користећи наша стручна знања и вештине.

Не треба сметнути с ума ни да неки корисници могу остати трајно у рецидиву.

Супервизијски извештаји

Прикажи све извештаје >>

База акредитованих програма обуке

Најаве реализација акредитованих програма обуке

Породични сарадник

Тагови