Онлајн супервизијска подршка за ЦСР из Јужне Србије 2 - 23.11.2021.

  понедељак, 20. децембар 2021.

Посредством Zoom апликације,  Републички завод за социјалну заштиту је 23.11. 2021. године реализовао супервизијски састанак са супервизорима и водитељимa случаја групе центара за социјални рад Јужна Србија 2 .  На екстерној групној супервизији  активно су учествовали супервизори – водитељи случаја центара за социјални рад  из Пирота, Ниша, Алексинца, Власотинца, Врања, Лесковца и Прокупља са укупно 24 учесника.

Супервизијско питање које је обрађено на овој сесији у оквиру Теме: Домски смештај, заштита старијих корисника, старатељство било је: „У ком правцу усмерити водитеља случаја у даљој заштити кориснице (старатељска заштита, премештај из приватне установе за смештај у државни дом...?)

Закључак

Кључне тачке око којих је рађено на овој супервизијској групи у односу на супервизијско питање  биле су:

  • Старатељска заштита
  • Поступак постављања привременог или сталног стараоца; Дужности, права и об авезе стараоца
  • План у коме учествује старалац (задужења, активности, рокови, извештавање „контрола...)

Старатељска заштита почива на концепту заштите људских права.

Старатељска заштита, (без обзира на трајање, привремена или стална) је увек старатељска заштита и захтева стручно и одговорно спровођење свих потребних поступака током процеса заштите, и започиње суштински одмах по добијеном податку (кроз стручне поступке) да је степен одређеног капацитета појединца умањен тако да може представљати ризик по самог појединца или друге особе.

У поступку за постављање привременог стараоца, учествује цео стручни тим, социјални радник, психолог, правник) и сам поступак се окончава донешеном одлуком-закључком о постављању привременог стараоца, који ће до окончања поступка за оцену пословне способности штитити права, личност и имовину корисника. Код постављања привременог стараоца, врши се „комплетна обрада потенцијалног привременог старатеља“ и критеријум „једино је он-она, хтео/ла да се прихвати привременог старатељства, није валидан критеријум. Значајан критеријум је мотивација привременог стараоца, изузев у ситуацијама непосредног старатељства, када дужност обавља стручни радник органа старатељства,  професионалац, а која проистиче из мандата службе. Неизоставно је у истом тренутку и формирање комисије за попис имовине, покретне и непокретне коју поседује лице коме се привремени старалац поставља. Од тог тренутка се прави план заштите старања) у коме обавезно учествује и привремени старалац.

Све ово је мандат центра за социјални рад, коме су од стране државе пренета овлашћења у пословима старатељске заштите и поступања су обавезна, зато што је овом пренетом функцијом, центар заправо у обавези да штити лице коме је постављен привремени старалац. Уколико корисник има непокретне имовине у катастар непокретности доставља се податак о томе да је корисник под привременом старатељском заштитом, а ради уписа забележбе којом би се онемогућио промет непокретне имовине, тј предупредио ризик могуће злоупотребе актуелног здравственог стања у коме се налази корисник. Управо из наведених разлога функција привременог стараоца је изузетно важна, а не само формална.

 

 

 

Супервизијски извештаји

Прикажи све извештаје >>

База акредитованих програма обуке

Најаве реализација акредитованих програма обуке

Породични сарадник

Тагови